Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapım çalışmaları devam eden yerli ve milli hızlı tren çalışmaları ile ilgili açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesi’nde tasarım süreçlerinde sona yaklaştıklarını söyledi.
Haber Giriş Tarihi: 06.09.2024 12:42
Haber Güncellenme Tarihi: 06.09.2024 12:42
Kaynak:
IGF
ANKARA (İGFA) - Türkiye demiryollarında teknolojiyi tasarlayan, üreten ve geliştiren ülke konumuna yükseldi.
Milli Hızlı Tren Projesinin Türkiye’nin geleceği için çok önemli bir adım olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin demiryolu araçlarının üretiminde kendi kendine yeten bir ülke haline geldiğinin altını çizdi. Bakan Uraloğlu, “Ulaştırma ve altyapı alanındaki yatırımlarımız meyvelerini vermeye devam ediyor. Türkiye artık demiryollarında teknolojiyi tasarlayan, üreten ve geliştiren ülke konumuna yükseldi.” dedi. Milli Elektrikli Tren Setleri ile 27 Mayıs 2023 tarihinde yolcu seferlerini başlattıklarını anımsatan Bakan Uraloğlu, “Milli Elektrikli Trenimizden sonra Milli Hızlı Trenimizi de yapıyoruz. Türasaş tarafından üretilecek hızlı trenimiz saate 225 km hıza ulaşacak. Her bir sette toplamda 584 kişilik yolcu kapasitesine sahip 8 adet vagon bulunacak.” şeklinde konuştu.
SON TEKNOLOJİ DONANIMLARLA ÜRETİLİYOR
Hızlı tren setlerinin tasarımsal özelliklerine değinen Bakan Uraloğlu, trenlerin üretim aşamasında son teknoloji donanımlarla üretildiğini belirterek, “Kapı ve bölme duvarlara entegre hayalet ekran teknolojisi, temassız hızlı şarj istasyonlu katlanır masalar, konforlu deri ve kumaş koltuk tasarımı, bistro alanında 3 boyutlu hayalet ekran teknolojisi, endirekt aydınlatma sistemli, ferah iç tasarımı ile yolculara maksimum konfor sunacak” diye konuştu. Tübitak-Rute ile birlikte ortak olarak geliştirilen ‘Milli Cer Sistemi ve Tren Kontrol Yönetim Sistemi’nin Hızlı Tren projesinde kullanılacağını söyleyen Bakan Uraloğlu, bu sayede tren setini oluşturan kritik alt bileşenlerin de yerli ve milli imkanlarla üretildiğine dikkat çekti
Uluslararası standartlara uygun olarak yürütülen projemizin tüm tasarım süreçlerinin tamamlanmasının ardından 2024 yılının son çeyreğinde montaj aşamasına geçileceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesinde fabrika statik testlerin tamamlanması ile birlikte 2025 yılının son çeyreğinde hızlı treni raylara indirerek dinamik yol testlerine başlamayı planladıklarını söyledi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
Bolge.com.tr
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Milli 'Hızlı'da ilk test 2025'te
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapım çalışmaları devam eden yerli ve milli hızlı tren çalışmaları ile ilgili açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesi’nde tasarım süreçlerinde sona yaklaştıklarını söyledi.
ANKARA (İGFA) - Türkiye demiryollarında teknolojiyi tasarlayan, üreten ve geliştiren ülke konumuna yükseldi.
Milli Hızlı Tren Projesinin Türkiye’nin geleceği için çok önemli bir adım olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin demiryolu araçlarının üretiminde kendi kendine yeten bir ülke haline geldiğinin altını çizdi. Bakan Uraloğlu, “Ulaştırma ve altyapı alanındaki yatırımlarımız meyvelerini vermeye devam ediyor. Türkiye artık demiryollarında teknolojiyi tasarlayan, üreten ve geliştiren ülke konumuna yükseldi.” dedi. Milli Elektrikli Tren Setleri ile 27 Mayıs 2023 tarihinde yolcu seferlerini başlattıklarını anımsatan Bakan Uraloğlu, “Milli Elektrikli Trenimizden sonra Milli Hızlı Trenimizi de yapıyoruz. Türasaş tarafından üretilecek hızlı trenimiz saate 225 km hıza ulaşacak. Her bir sette toplamda 584 kişilik yolcu kapasitesine sahip 8 adet vagon bulunacak.” şeklinde konuştu.
SON TEKNOLOJİ DONANIMLARLA ÜRETİLİYOR
Hızlı tren setlerinin tasarımsal özelliklerine değinen Bakan Uraloğlu, trenlerin üretim aşamasında son teknoloji donanımlarla üretildiğini belirterek, “Kapı ve bölme duvarlara entegre hayalet ekran teknolojisi, temassız hızlı şarj istasyonlu katlanır masalar, konforlu deri ve kumaş koltuk tasarımı, bistro alanında 3 boyutlu hayalet ekran teknolojisi, endirekt aydınlatma sistemli, ferah iç tasarımı ile yolculara maksimum konfor sunacak” diye konuştu. Tübitak-Rute ile birlikte ortak olarak geliştirilen ‘Milli Cer Sistemi ve Tren Kontrol Yönetim Sistemi’nin Hızlı Tren projesinde kullanılacağını söyleyen Bakan Uraloğlu, bu sayede tren setini oluşturan kritik alt bileşenlerin de yerli ve milli imkanlarla üretildiğine dikkat çekti
Uluslararası standartlara uygun olarak yürütülen projemizin tüm tasarım süreçlerinin tamamlanmasının ardından 2024 yılının son çeyreğinde montaj aşamasına geçileceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesinde fabrika statik testlerin tamamlanması ile birlikte 2025 yılının son çeyreğinde hızlı treni raylara indirerek dinamik yol testlerine başlamayı planladıklarını söyledi.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
2 ilde eş zamanlı operasyon yapıldı
İstanbul ve Yalova'da "Narkokapan-15" operasyonu kapsamında, un paketi şeklinde getirilen 365 kilo kokain ele geçirildi. 17 şüpheli gözaltına alınırken, kokainin Portekiz gemisiyle Yalova'ya ulaştığı belirlendi. Şüpheliler arasında Ukrayna, Endonezya ve Türk vatandaşları da var.
Milyonluk uyuşturucu yakalandı...
İstanbul ve Yalova'da "Narkokapan-15" operasyonu kapsamında, un paketi şeklinde getirilen 365 kilo kokain ele geçirildi. 17 şüpheli gözaltına alınırken, kokainin Portekiz gemisiyle Yalova'ya ulaştığı belirlendi. Şüpheliler arasında Ukrayna, Endonezya ve Türk vatandaşları da var.
Ölümler bitmiyor
Yalova Altınova'da, Doğruyol Tersanesi'nde 39 yaşındaki Serdar Koşan, metrelerce yükseklikten düşerek yaşamını yitirdi. Olay iş güvenliğini tekrar gündeme getirdi. Emniyet ve iş güvenliği ekipleri kazanın nedenini araştırıyor, soruşturma sürüyor.
İş güvenliği hak getire
Yalova Altınova'da, Doğruyol Tersanesi'nde 39 yaşındaki Serdar Koşan, metrelerce yükseklikten düşerek yaşamını yitirdi. Olay iş güvenliğini tekrar gündeme getirdi. Emniyet ve iş güvenliği ekipleri kazanın nedenini araştırıyor, soruşturma sürüyor.
İstemezük...
Yalova'da planlanan Çağlayan Barajı ve HES projeleri çevresel etkileri nedeniyle tartışma yarattı. ÇED toplantısı protesto edildi. CHP'li Tahsin Becan, projenin ekosistem ve turizm açısından zararlı olacağını belirtti. AK Parti'li Ahmet Büyükgümüş, projenin su ihtiyacını karşılamak için şart olduğunu savundu.
Su diyoruz ama barajı istemiyoruz
Yalova'da planlanan Çağlayan Barajı ve HES projeleri çevresel etkileri nedeniyle tartışma yarattı. ÇED toplantısı protesto edildi. CHP'li Tahsin Becan, projenin ekosistem ve turizm açısından zararlı olacağını belirtti. AK Parti'li Ahmet Büyükgümüş, projenin su ihtiyacını karşılamak için şart olduğunu savundu.