Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü ile Kişisel Verileri Koruma Kurumu arasında İş Birliği Protokolü imzalandı. Protokolle, dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin kişisel verileri üzerindeki kontrolünün güçlendirilmesi hedeflendi.
Haber Giriş Tarihi: 30.08.2024 15:06
Haber Güncellenme Tarihi: 30.08.2024 15:06
Kaynak:
IGF
ANKARA (İGFA) - Dünyada hızla gelişen dijitalleşme, diğer tüm alanlarda olduğu gibi pazarlama, satış ve reklam alanında da değişime yol açmış, bu alanda kullanılan geleneksel yöntemler, yerini dijital reklam ve uygulamalara bıraktı. Reklam uygulamalarının kişisel veri mahremiyetini ihlal etmek suretiyle tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemesi, kişisel verilerin korunması hukuku ile tüketicinin korunması hukukunu kaçınılmaz şekilde kesişti.
Hedefli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım uygulamaları hakkında toplumun her kesiminde farkındalığın artırılması, dijital reklam ve uygulamalar ile kişisel verilerin kullanımına ilişkin ortak alanlarda uluslararası düzenlemelerin ve uygulamaların takip edilmesi ve mevcut ya da olası ihlallere karşı ortak politika üretilmesi amacıyla, Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü ile Kişisel Verileri Koruma Kurumu arasında İş Birliği Protokolü imzalandı.
Protokol ile, dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin kişisel verileri üzerindeki kontrolünün güçlendirilmesi hedeflendi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Protokol imzalandı... Verileri izinsiz kullananlar düşünsün!
Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü ile Kişisel Verileri Koruma Kurumu arasında İş Birliği Protokolü imzalandı. Protokolle, dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin kişisel verileri üzerindeki kontrolünün güçlendirilmesi hedeflendi.
ANKARA (İGFA) - Dünyada hızla gelişen dijitalleşme, diğer tüm alanlarda olduğu gibi pazarlama, satış ve reklam alanında da değişime yol açmış, bu alanda kullanılan geleneksel yöntemler, yerini dijital reklam ve uygulamalara bıraktı. Reklam uygulamalarının kişisel veri mahremiyetini ihlal etmek suretiyle tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemesi, kişisel verilerin korunması hukuku ile tüketicinin korunması hukukunu kaçınılmaz şekilde kesişti.
Hedefli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım uygulamaları hakkında toplumun her kesiminde farkındalığın artırılması, dijital reklam ve uygulamalar ile kişisel verilerin kullanımına ilişkin ortak alanlarda uluslararası düzenlemelerin ve uygulamaların takip edilmesi ve mevcut ya da olası ihlallere karşı ortak politika üretilmesi amacıyla, Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü ile Kişisel Verileri Koruma Kurumu arasında İş Birliği Protokolü imzalandı.
Protokol ile, dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin kişisel verileri üzerindeki kontrolünün güçlendirilmesi hedeflendi.
Kaynak: IGF
En Çok Okunan Haberler
1 ölü 3 yaralı
İznik yolu üzerinde meydana gelen trafik kazasında mandalina yüklü TIR ile otomobil kafa kafaya çarpıştı. Kazada 1 kişi hayatını kaybetti, 1’i ağır 3 kişi yaralandı. TIR devrilirken otomobil hurda yığınına döndü. Yaralılar hastaneye kaldırıldı, hayatını kaybedenler var. Jandarma inceleme başlattı.
Ne olacak bu Yalova'nın hali.?
CHP Yalova Milletvekili Tahsin Becan'ın Ticaret Bakanlığı'na yönelttiği sorulara verilen cevapta, Yalova'da 10 yılda 18.342 dükkânın kapandığı ve market zincirlerinin haksız rekabete sebep olduğu vurgulandı. Bakanlık tarafından yapılan denetlemelerde 600 işletme ve 12.500 ürün incelenmiş, Yalova'da 296 zincir market şubesi bulunduğu belirlenmiştir. Tahsin Becan, marketlerin ürün satışlarına sınırlama getirilmesini önerdi.
Yalova da kontrol yok
CHP Yalova Milletvekili Tahsin Becan, Ticaret Bakanlığı'ndan haksız rekabet ve zincir marketlerle ilgili soru önergesine cevap aldı. Yalova'da 10 yılda 18.342 dükkân kapandı, 296 zincir market var. Bakanlık, denetimlerde 600 işletmeyi kontrol etti.
Aranan kadın yakalandı
Yalova'da 12 yıl kesinleşmiş hapis cezasıyla aranan kadın jandarma ekipleri tarafından yakalandı. M.D. adlı kadın, Çınarcık ilçesinde bulunan adreste operasyonla yakalandı ve tutuklandı.
Aranıyordu
Yalova'da 12 yıl kesinleşmiş hapis cezasıyla aranan kadın jandarma ekipleri tarafından yakalandı. M.D., 'Yol Kesmek Suretiyle Silahla Birden Fazla Kişi ile Yağma' suçundan aranan ve tutuklandı.
Katil zanlısı yakalandı
Kocaeli'nin Karamürsel ilçesinde ATM'de silahlı saldırı: Maksut Beytaş hayatını kaybetti. Olayı gerçekleştiren U.B. (22) İstanbul'da yakalandı. Cinayet geçmişe dayalı husumetten kaynaklanıyor. Maktulun kan davasından kaçarak yerleştiği ortaya çıktı.